کودک و خانواده  احتمال مبتلا شدن زنان باردار به کرونا در چه ماهی است؟ - گوم اسکول
«مطالعات انجام شده بر تعداد معدود زنان باردار مبتلا نشان می دهد که احتمال درگیری با بیماری کرونا کووید ۱۹ بیشتر در سه ماه سوم بارداری است.»
دکترسولماز پیری متخصص زنان و زایمان با بیان این مطلب وبا اشاره به اینکه منبع اطلاعات ما در مورد بیماری کرونا کووید ۱۹ برزنان باردار بر اساس مطالعات محدودی در چین است، گفت:« مطالعات انجام شده بر تعداد معدود زنان باردار مبتلا نشان می دهد که احتمال درگیری با بیماری کرونا کووید ۱۹ بیشتر در سه ماه سوم بارداری است. زنان باردار به نسبت جمعیت عادی به صورت فیزولوژیک دچار تضعیف سیستم ایمنی هستند و به همین علت احتمالاً حساسیت زنان باردار به این عفونت نسبت به جمعیت غیرباردار افزایش می یابد احتمال فوت در اثر کرونا کووید ۱۹ در زنان باردار هم وجود دارد و لازم است اقدامات احتیاطی با دقت بیشتری برای زنان باردار انجام شود. به علت بزرگ شدن رحم و فشار آن بر ریه ظرفیت ریوی زنان باردار کاهش می یابد به همین دلیل بیماری های تنفسی در بارداری خوب تحمل نمی شود؛ اگر زن باردار دچار تنگی نفس شود باید سریع تر به پزشک مراجعه کند و تحت درمان قرار بگیرد.»
بیشتر بخوانید ویروس کرونا با زنان باردار چه می کند؟
 

ایا این بیماری از مادر به جنین منتقل می شود؟

این متخصص زنان و زایمان با تاکید بر رعایت نکات پیشگیرانه توسط زنان باردار به مهر گفت:« رعایت فاصله بهداشتی به طور ایده آل دومتر می تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد. البته نمونه های مایع آمنیوتیکی زنان مبتلا به کرونا کووید ۱۹ در مطالعات مذکور به این ویروس آلوده نبوده است و این بیماری از مادر به جنین منتقل نشده است. همچنین تاکنون انتقال ویروس کرونا در شیر مادر اثبات نشده است.» بیشتر بخوانید مادران باردار و شیرده در مورد کرونا نگران باشند؟
پیری با بیان اینکه لازم است نکوزاد مادر مبتلا به کرونا کووید ۱۹ پس از تولد در اتاق جداگانه ای مراقبت شود، گفت:«تاکنون وجود ویروس در شیر مادر اثبات نشده است ولی ابتلا نوزاد حین شیردهی به دلیل رعایت نکردن روش های بهداشتی عطسه و سرفه توسط مادر ممکن است رخ بدهد. بنابراین باید احتیاط های بسیار دقیق نظیر شستشو دست ها و سینه با آب و صابون قبل و بعد از شیردهی و استفاده بهداشتی از ماسک در موقع شیردهی انجام شود.»
این متخصص زنان و زایمان با تاکید استفاده مادر مبتلا به کرونا کووید ۱۹ به استفاده از ماسک در موقع شیردهی به نوزاد گفت: «با شستشو مداوم دست و پستان و استریل لوازم دوشیدن شیر می توان از ابتلا نوزاد به این بیماری جلوگیری کرد.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 385 views بار دسته بندی :  بارداری و اقدام تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.