کودک و خانواده  بوی بدن در بارداری دلایل و راه های طبیعی برای مقابله با آن - گوم اسکول

بوی بدن می تواند یکی از تغییراتی باشد که ممکن است در دوران بارداری تجربه کنید. برخی از زنان ممکن است بتوانند آن را با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی مدیریت کنند، در حالی که برخی از آنها نیاز به مراجعه به پزشک دارند. بوی بدن همیشه نشان دهنده بوی نامطبوع یا غیرطبیعی نیست. همچنین می تواند بوی طبیعی ناشی از تعریق باشد. در این مطلب مدرسه گوم ، ما در مورد دلایل بوی بدن بارداری و اقدامات شما برای مقابله با آن صحبت خواهیم کرد.

آیا داشتن بوی بدن در دوران بارداری طبیعی است؟

میزان متابولیسم پایه در دوران بارداری افزایش می یابد، جریان خون و دمای بدن شما را بهبود می بخشد. این باعث فعال شدن غدد عرق می شود و ممکن است میزان عرق تولید شده را افزایش دهد. همچنین ، برخی از زنان ممکن است در حین بارداری احساس بویایی بیشتری پیدا کنند . این دو عامل می تواند برداشتن بوی بدن خود را برای زنان باردار آسان کند، حتی اگر فقط بوی عرق باشد.

چه عواملی باعث بوی بد بدن در دوران بارداری می شود؟

تغییرات هورمونی:

افزایش سطح هورمون های جنسی ، به ویژه استرادیول و پروژسترون ، ممکن است حس بویایی شما را افزایش دهد. به احتمال زیاد بوی قوی تری در نواحی تناسلی و زیر بغل ایجاد می کنند و این می تواند دلیل بوی بد بدن باشد.

تعریق بیشتر:

افزایش وزن بدن و وزن اضافی که حمل می کنید می تواند بدن را عایق بندی کرده و باعث گرم شدن بدن شود. به همین دلیل، حتی در آب و هوای سردتر ممکن است تمایل به تعریق بیشتر داشته باشید. عرق بدون بو است ، اما وقتی روی بدن می نشیند، می تواند باعث رشد باکتری ها و ایجاد بوی بد شود.

تغییرات رژیم غذایی:

غذایی که می خورید ممکن است بر ترکیب بدن نیز تأثیر بگذارد. غذاهای دریایی می توانند عرق و ترشحات واژن را تحت تأثیر قرار دهند، گوشت قرمز ممکن است بر بوی بدن تأثیر بگذارد و گوگرد موجود در برخی از سبزیجات (مانند کلم ، گل کلم و کلم بروکلی) توسط جریان خون جذب شده و بوی نامطبوع ایجاد می کند.

راه های طبیعی برای مقابله با بوی بدن در دوران بارداری:

دو بار در روز حمام کنید: دو بار در روز با استفاده از یک صابون ضد باکتری ملایم ، حمام آرام بگیرید. همچنین قبل از پوشیدن لباس خود را با استفاده از یک حوله تمیز خشک کنید. همچنین ، هر زمان موهایتان چرب شد ، بشویید.

موهای خود را اصلاح کنید: برای جلوگیری از رشد باکتری و بوی بدن ، موهای دستگاه تناسلی و زیر بغل را اصلاح کنید. اصلاح نیز ممکن است تمیز کردن اندام تناسلی را آسان کند.

هیدراته بمانید: آب بیشتری بنوشید زیرا می تواند بوی بدن را کنترل کند و همچنین سموم بدن را دفع کند.

لباس مناسب بپوشید: پارچه های نخی بپوشید که قابلیت تنفس دارند و می توانند درجه حرارت بدن شما را کاهش دهند. همچنین بعد از دوش گرفتن لباس یکسان نپوشید. از لباس های پلی استر و ریون استفاده نکنید. لباس زیر و جوراب را در آب سرکه خیس کنید تا بوی بد آن از بین برود.

درمان بوی بدن چگونه؟

ضد تعریق ها ، مقدار عرق را کاهش می دهد و جریان عرق را به سطح پوست مهار می کند.
صابون های دارویی ، که باکتری های ایجاد کننده بو را از بین می برند. دئودورانت ها ، بوی بد ناشی از تعریق را به حداقل می رسانند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟
در صورت بهتر نشدن بوی بدن با نکات مراقبت در منزل با پزشک مشورت کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 502 views بار دسته بندی :  بارداری و اقدام تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.