کودک و خانواده  روش‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی کودک - گوم اسکول

رژیم غذایی با مقدار زیادی میوه و سبزیجات (پنج وعده در روز توصیه می‌شود و باید نیمی از هر بشقاب غذا را مصرف کند) زیرا غلات کامل و پروتئین بدون چربی است. یک رژیم غذایی سالم همچنین دارای لبنیات یا منبع دیگری از کلسیم و چربی‌های سالم مانند روغن‌های گیاهی است. غذا‌هایی که باید از آن‌ها پرهیز کرد شامل غذا‌های فرآوری شده، غذا‌های حاوی شکر اضافه و غذا‌های دارای چربی‌های ناسالم مانند چربی‌های اشباع شده موجود در محصولات حیوانی است. این بدان معنا نیست که کودک شما هرگز نمی‌تواند کلوچه یا بستنی بخورد. اما اگر می‌خواهید فرزندتان سالم باشد نباید هر روز آن غذا‌ها را بخورد. مکمل‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند سیستم ایمنی شما را تقویت‌کنند. با پزشک خود در مورد اینکه آیا ویتأمین‌ها یا مکمل ها‌ ایده خوبی برای کودک شما هستند صحبت کنید.

 مطمئن شوید که خواب کافی دارند:

همه ما برای شادابی و انرژی بخشیدن به بدن خود به خواب نیاز داریم و این شامل کودکان نیز می‌شود. میزان خواب مورد نیاز کودک بر اساس سن (از ۱۲ تا ۱۶ ساعت در روز برای نوزادان تا هشت تا ۱۰ ساعت برای نوجوانان) و همچنین از کودکی به کودک دیگر (برخی از آن‌ها فقط به بیشتر از دیگران نیاز دارند) متفاوت است.

بگذارید فعالیت داشته باشند:

ورزش ما را سالم نگه می‌دارد و کمتر بیمار می‌شویم. بچه‌ها باید یک ساعت در روز فعال باشند. «فعال» بودن لزوماً به معنای انجام یک ورزش یا رفتن به باشگاه نیست. می‌تواند بازی در زمین بازی یا پیاده روی باشد.

 

 استرس را مدیریت کنید:

استرس باعث می‌شود ما کمتر سالم و مستعد ابتلا به عفونت باشیم. اطمینان حاصل کنید که بچه‌ها زمان استراحت برای بازی دارند و به فعالیت‌ها و افرادی که آن‌ها را خوشحال می‌کنند (یا هر نسخه‌ای از آن همه‌گیری اجازه می‌دهد) دسترسی دارند. زمانی را با هم بگذرانید و فرصت‌هایی را برای فرزندان خود ایجاد کنید تا در مورد هر چیزی که ممکن است آن‌ها را نگران کند صحبت کنند. این بیماری همه‌گیر بسیاری از کودکان را افسرده یا مضطرب کرده است، بنابراین اگر در مورد خلق و خو یا سلامت عاطفی فرزندتان نگرانی دارید با پزشک خود صحبت کنید.

 

از واکسن زدن غافل نشوید:

ایمن‌سازی از ما در برابر انواع بیماری‌ها محافظت می‌کند. واکسن آنفولانزا سالانه برای همه افراد ۶ ماهه یا بالاتر توصیه می‌شود و امسال اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت زیرا ترکیب آنفولانزا و کووید-۱۹ کمی ترسناک است.

نتیجه‌گیری:

همه اعضای خانواده می‌توانند اقدامات احتیاطی ساده‌ای را برای کمک به حفظ سلامت انجام دهند. دست‌هایتان را بشویید. سرفه و عطسه خود را با آرنج بپوشانید. تا جایی که می‌توانید از افراد بیمار دوری کنید. ماسک‌ها نیز می‌توانند کمک کنند، به خصوص در فضا‌های داخلی شلوغ.

 

منبع:

www.health.harvard.edu

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 321 views بار دسته بندی :  خردسال تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها