کودک و خانواده وسایل یکبار مصرف مهم سالن های زیبایی - گوم اسکول

یکی از موارد بسیار مهمی که آرایشگاه ها نیاز است به آن توجه داشته باشند، رعایت اصول بهداشتی است. روزانه صدها نفر به مراکز زیبایی مراجعه کرده و خدمات مختلفی را دریافت می کنند. برای ارائه خدمات زیبایی نیز از تجهیزات و ابزار مختلفی استفاده می شود. بنابراین برای اینکه کیفیت خدمات رسانی در بالاترین حد خود قرار داشته باشد، لازم است این تجهیزات و وسایل کاملا تمیز و استریل شده باشند. اما سالن های زیبایی کدام وسایل را باید یکبار مصرف به مشتری ارائه کنند؟ در واقع چه ابزاری هستند که امکان استفاده مجدد از آن ها وجود ندارد و در صورت استفاده مرتب از آن ها، قوانین و اصول بهداشتی نقض می شود؟

مهم ترین راز موفقیت لوکس ترین سالن های زیبایی این است که بتوانند رضایت مشتریان خود را به خوبی جلب کنند. در واقع همه چیز به نظر مشتریان برمی گردد. به هر اندازه که مشتریان از خدمات رسانی یک سالن زیبایی رضایت بیشتری داشته باشند، این مجموعه با موفقیت بیشتری روبرو خواهد بود. علاوه بر کیفیت خدمات زیبایی که در یک سالن آرایشی ارائه می شود، میزان تمیزی و رعایت اصول بهداشتی نیز می تواند تا حد زیادی در جذب مشتریان تاثیرگذار باشد.

سالن های زیبایی بایستی بتوانند از بهترین تجهیزات و امکانات استفاده کنند و نسبت به تمیز بودن این وسایل حساسیت زیادی داشته باشند. متاسفانه برخی از آرایشگران برای صرفه جویی در هزینه های خود، از برخی تجهیزات که تنها قابلیت یک بار استفاده را دارند، چندین بار استفاده کرده و از این رو باعث بروز انواع بیماری ها و مشکلات عفونی و قارچی در مشتریان می شوند. در این رابطه لازم است با وسایل یکبار مصرف سالن های زیبایی آشنا شویم و بدانیم که در این موارد بهتر است حتما آرایشگر از لوازم جدید برای ارائه خدمات آرایشی استفاده کند.

لیست وسایل یکبار مصرف سالن های زیبایی

لاین های مختلف آرایشگاهی بسته به خدمات زیبایی خود، از تجهیزات و وسایل مختلفی برای مشتریان استفاده می کنند. به عنوان مثال در لاین رنگ مو، نیاز به تجهیزات مختلفی از قبیل پیشبند، دستکش، کلاه مخصوص رنگ مو و… است.

لاین های دیگر نیز به همین صورت به وسایل مختلفی نیاز دارند. اما در هر کدام از این لاین ها، یک سری وسایل و تجهیزات جزء وسایل یکبار مصرف هستند. یعنی آرایشگران می بایست برای هر مشتری از تجهیزات جدید، نو و تمیز استفاده کنند و بعد از مصرف، آن ها را معدوم کرده و دیگر مورد استفاده قرار ندهند. بیایید با برخی از این وسایل یکبار مصرف آشنا شویم:

  • انواع ملحفه و روتختی یکبار مصرف برای لاین اپیلاسیون، لیزر و…
  • انواع دستکش یکبار مصرف برای لاین رنگ مو، ناخن و…
  • انواع کلاه و گان یکبار مصرف مخصوص رنگ مو برای مشتریان
  • حوله های یکبار مصرف
  • انواع هد و پیشبندهای یکبار مصرف
  • تیغ های یکبار مصرف برای اصلاح صورت و ابروی مشتریان
  • دمپایی های مخصوص پدیکور
  • سوزن های مخصوص برای فیشیال پوست
  • پدهای مخصوص اپیلاسیون

اهمیت استفاده از وسایل یکبار مصرف در سالن های زیبایی

معمولا مکان های عمومی و پرتردد، نیاز بیشتری به رعایت اصول بهداشتی دارند. چرا که در این محیط ها امکان انتقال بیماری ها و ویروس ها بیشتر است. بسیاری از مشتریان با مشکلات مختلف پوستی یا بیماری های مسری به این مکان ها مراجعه می کنند. بنابراین در صورتی که مسئولین و متصدیان آرایشگاه، اقدامات لازم را برای رعایت اصول بهداشتی انجام ندهند، امکان شیوع بیماری در محیط افزایش پیدا می کند.

بسیاری از سالن های زیبایی برای جلوگیری از بروز این اتفاقات، از وسایل و تجهیزات یکبار مصرف برای مشتریان خود استفاده می کنند. در واقع این مجموعه ها اهمیت زیادی به سلامت پرسنل و مشتریان خود می دهند و از این رو تلاش می کنند با در نظر گرفتن بودجه کافی جهت خرید وسایل یکبار مصرف، استانداردهای آرایشگاه را بالا ببرند. با استفاده از وسایل یکبار مصرف، نگرانی حاصل از ابتلا به بیماری های عفونی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

تصور کنید آرایشگری از یک تیغ استفاده شده برای مشتریان جدید استفاده کند. در صورتی که این تیغ آلوده به ویروس خاصی باشد و در روند اصلاح صورت یا ابروی مشتری، خراشی در پوست او ایجاد شود، این آلودگی به راحتی انتقال پیدا کرده و فرد را بدون اینکه اطلاعی از این قضیه داشته باشد، درگیر می کند. به همین جهت توصیه می شود تا حد امکان، سالن های آرایشی در استفاده از برخی تجهیزات نهایت دقت را داشته باشند و حتما از وسایل یکبار مصرف استفاده کنند.

پیشگیری بهتر از درمان

استفاده از وسایل آرایشی یکبار مصرف باعث می شود تا از شیوع و انتقال بسیاری از بیماری ها جلوگیری شود. قطعا این اقدام در جهت پیشگیری است و همیشه این اصطلاح رایج بوده که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین اگر فردی هستید که به عنوان دریافت کننده خدمات زیبایی قرار است به یک سالن آرایشی مراجعه کند، بهتر است پیش از ثبت نوبت از کیفیت خدمات رسانی و بهداشت سالن اطمینان حاصل کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 16 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.