کودک و خانواده  ۶ مزیت بازی برای رشد کودک - گوم اسکول

بازی باعث ایجاد تخیل و خلاقیت می‌شود:

در طول بازی بچه‌ها تخیل خود را گسترش می‌دهند. آن‌ها بازی‌های ساختگی می‌سازند یا در جهان‌های وانمودی گم می‌شوند. کودکان راه حل‌های مختلفی را ارائه می‌دهند و در عین حال اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهند. امروز هم ۲۹ آذر و روز جهانی بازی است. آن‌ها قوانین خود را می‌سازند و یاد می‌گیرند که چگونه آن قوانین را در صورت نیاز دنبال یا تطبیق دهند. این‌ها مهارت‌های مفیدی برای هدایت زندگی و توسعه روابط با دیگران هستند. به عنوان مثال یک چوب، یک سطل و مخروط کاج می‌تواند تبدیل به یک قاشق غذاخوری، یک قابلمه و مواد خوشمزه شود.

 بازی رشد شناختی را تقویت می‌کند:

بازی بدون ساختار زمانی است که بچه‌ها بازی خود را کارگردانی می‌کنند. آن‌ها به برنامه‌ها یا فعالیت‌های هدایت شده توسط بزرگسالان محدود نمی‌شوند. بازی بدون ساختار به رشد مغز کودک در راه‌های مثبت کمک می‌کند و باعث تقویت و افزایش ارتباطات عصبی در مغز می‌شود. این‌ها مسیر‌هایی در مغز هستند که برای تفکر از آن‌ها استفاده می‌کنیم. بازی بدون ساختار همچنین به ساخت و تقویت قشر  پیشانی مغز کمک می‌کند.

 بازی مزایای عاطفی و رفتاری را ارائه می‌دهد:

بازی مکرر و روزانه می‌تواند به کاهش اضطراب، استرس و تحریک‌پذیری کمک کند. همچنین به افزایش شادی و عزت نفس کمک می‌کند. گوش دادن و پرسیدن سؤال به بچه‌ها نشان می‌دهد که بزرگسالان به آن‌ها اهمیت می‌دهند. این نشان می‌دهد که احساسات و تجربیات آن‌ها مهم است.

 بازی سواد را بهبود می‌بخشد:

بچه‌ها برای یادگیری زبان به دنیا می‌آیند. آن‌ها از بدو تولد مهارت‌های زبانی و سوادآموزی را از طریق بازی و تعامل ایجاد می‌کنند. از طریق بازی بچه‌ها در مورد ساختار ارتباط یاد می‌گیرند. داستان‌ها همچنین نحوه عملکرد زبان و ساختار روایت‌ها را آموزش می‌دهند. اسباب بازی‌ها و بازی‌ها نیز مفید هستند. بازی با اسباب بازی‌های کوچک به ساخت ماهیچه‌های کوچک دست کودک کمک می‌کند.

 بازی به کودک استقلال می‌دهد:

کودکان اغلب قدرت یا حرف کمی در مورد فعالیت‌های روزانه خود دارند. آن‌ها بیشتر روز‌های خود را با این موضوع می‌گذرانند که به آن‌ها گفته می‌شود چه کاری انجام دهند، چه زمانی آن را انجام دهند و کجا باید بروند. در دنیای بازی آن‌ها این فرصت را دارند که قوانین را تعیین کنند و صاحب قدرت باشند. آن‌ها می‌توانند رهبر باشند و بزرگسالان می‌توانند کسانی باشند که گوش می‌دهند و دستورالعمل‌ها را  یاد می‌گیرند. بازی انفرادی (مستقل) به اندازه یادگیری نحوه بازی با دیگران مهم است. این به کودکان کمک می‌کند تا احساس استقلال قوی‌تری داشته باشند. کودکانی که با بازی انفرادی راحت‌تر هستند همچنین احساس می‌کنند که توانایی بیشتری برای مقابله با سایر وظایف به تنهایی دارند و درک می‌کنند که چگونه با آن‌ها سازگاری دارند.

 بازی برای زندگی:

تأثیرات مثبت بازی بر کودکان خردسال بسیار گسترده است و بر سلامت روانی، عاطفی و جسمی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. این مزایا برای بزرگسالان نیز گسترش می‌یابد. صحبت کردن در مورد بازی با کودکان به آن‌ها می‌آموزد که به تصمیمات بازی آن‌ها احترام می‌گذارند. این امر باعث ایجاد ارتباط بهتر بین بزرگسالان و کودکان می‌شود. به نوبه خود احترام، اعتماد و عشق پایه و اساس حالت عاطفی را ایجاد می‌کند که بیشترین کمک را برای پرورش مغز یادگیری دارد.

 

منبع:

https://www.epl.ca/blogs/post/importance-of-play-for-kids/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 411 views بار دسته بندی :  خردسال تاريخ : 2 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها