کودک و خانواده  این عادتها شما را به کرونا مبتلا می‌کند! - گوم اسکول

بعضی از عادتهای همیشگی و عادی می تواند در روزهای شیوع ویروس کرونا باعث انتقال این بیماری شود. عادتهای ساده ای که شاید حتی تصورش را نکنید ، اما می تواند باعث انتقال ویروس به بدن شود. به همین دلیل برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لازم است همه نکات بهداشتی را رعایت کنیم و از تکرار این عادات پرهیز کنیم. عاداتی را که می تواند منجر به انتقال ویروس کرونا شود، بشناسید:

خوردن غذا در ظرف مشترک

برخی افراد عادت دارند با دیگران به صورت مشترک در یک ظرف غذا می خورند. به این ترتیب ممکن است ویروس از فرد دیگری که در آن ظرف غذا خورده به شما و از شما به دیگران منتقل شود. این ویروس را جدی بگیرید و تمام نکات بهداشتی را رعایت کنید.
 

جویدن ناخن‌ها

به گفته پزشکان انواع میکروب‌ها در داخل ناخن ها یافت می‌شوند و باکتری‌ها با قرار دادن دست ها در دهان به راحتی وارد بدن انسان می شوند. به گزارش الکتروزیک بنابراین اگر عادت به جویدن ناخن ها دارید هر چه زودتر این عادت را ترک کنید.

لمس جوش های صورت

ویروس می تواند روی هر سطحی باقی بماند و شما در مدت شیوع کرونا نباید کاری انجام دهید که به سلامتی‌تان آسیب بزند، لمس مکرر جوش‌های صورت می تواند منجر به عفونت شود.یادتان باشد دست زدن به صورت یکی از راههای اصلی انتقال ویروس کروناست.
 

دست زدن به موها

اگر دست زدن به موها برایتان به یک عادت تبدیل شده همین امروز این عادت را ترک کنید. اگر موهای شما با سطح کثیفی برخورد داشته باشد، این عادت غلط می تواند به انتقال ویروس به دست ها و سپس بینی و یا دهان شما منجر شود.
بیشتر بخوانید کفشها عامل انتقال کرونا هستند؟

وقفه در شستشوی ظرف ها و لباس ها

اگر در شستن لباس‌هایتان وقفه می‌افتد باید از این بعد لباس‌هایتان را به طور مرتب بشویید. این ویروس ممکن است تا چند روز روی لباس‌ها باقی بماند. همچنین باید حواستان به شستن مرتب ظرف‌ها باشد.

قرار دادن مسواک روی سطوح

مسواک نباید روی هیچ سطحی قرار بگیرد چون ممکن است ویروس به آن نفوذ کند و از طریق دهان وارد بدن انسان شود. همیشه مسواک را در ظرفی به صورت صاف نگه دارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 216 views بار دسته بندی :  چه خبر؟ تاريخ : 18 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.