کودک و خانواده  بهترین روش پخت مواد غذایی برای مقابله با کرونا! - گوم اسکول

روزهایی که ویروس کرونا قدرت نمایی می کند تا جایی که ممکن است باید مراقب نوع تغذیه و رژیم غذایی که انتخاب می کنیم، باشیم. به همین دلیل باید بیشتر از قبل به پخت و البته زمان پخت مواد غذایی دقت کنیم. دکتر سید هدایت حسینی رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور توصیه می کند هر چقدر میزان چربی و پروتئین در یک ماده غذایی بیشتر باشد، با توجه به اثر حفاظتی این مواد از ویروس، دمای بالاتری برای از بین بردن ویروس در زمان سالم‌سازی حرارتی لازم است.
بیشتر بخوانید در روزهای شیوع کرونا چگونه گوشت بخریم؟

او در این باره توضیح داد:« بر اساس آخرین منابع معتبر علمی، ویروس کرونا در صورت اعمال دما و زمان کافی هنگام پخت مواد غذایی به‌طور کامل از بین می‌رود.ویروس کرونا در دمای ۵۶ درجه سانتیگراد طی مدت ۳۰ دقیقه از بین می‌رود و برای نابودی این ویروس در دمای ۷۰ درجه سانتیگراد حداقل ۵ دقیقه زمان لازم است.»
حسینی در ادامه به ایسنا گفت:« هر چقدر میزان چربی و پروتئین در یک ماده غذایی بیشتر باشد، با توجه به اثر حفاظتی این مواد از ویروس، دمای بالاتری برای از بین بردن ویروس در زمان سالم‌سازی حرارتی لازم است بنابراین توصیه می‌شود در زمان پخت مواد غذایی حتما از دمای بالاتر از ۷۰ درجه سانتیگراد و حداقل ۵ دقیقه زمان برای حرارت استفاده شود.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 233 views بار دسته بندی :  چه خبر؟ تاريخ : 18 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.