کودک و خانواده  خشک شدن گلو در روزهای کرونایی خطرناک است؟ - گوم اسکول

ویروس کرونا در ماه مبارک رمضان هم همچنان هست و جولان می دهد. به همین دلیل کارشناسان و پزشکان متخصص توصیه می کنند روزه داران خیلی بیشتر از قبل به نکات تغذیه توجه کنند. دکتر زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در این باره توضیح داد:« یکی از عوامل زمینه ساز برای فعالیت ویروس کرونا خشکی گلو است اگر در کنار غذاها سبزی و سالاد باشد به پیشگیری از خشک شدن گلو کمک می کند. بنابراین در وعده سحر نکاتی که باید رعایت شود در درجه اول مصرف کافی سبزیجات و سالادها است به این علت که حاوی آب هستند و در طول روز از خشکی دهان و گلو و کم آب شدن بدن پیشگیری می کند.»
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در نشست خبری با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس گفت:«برای مقابله با کرونا نوع غذایی که می خوریم نقش بسیار مهمی دارد. غذاهای چرب ، سرخ شده ، پرروغن و پر نمک باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود بنابراین در وعده سحر نکاتی که باید رعایت شود در درجه اول مصرف کافی سبزیجات و سالادها است به این علت که حاوی آب هستند و در طول روز از خشکی دهان و گلو و کم آب شدن بدن پیشگیری می کند. بنابراین یک توصیه مصرف سبزی و سالاد در کنار غذای سحری است نوشیدنی های شیرین برای سحر توصیه نمی شود برای اینکه احساس تشنگی را در طول روز تشدید می کنند غذاهای چرب و سرخ شده و پر ادویه مناسب نیستند چون احساس تشنگی و خشکی گلو را بیشتر می کنند. یکی از اشکالات خوردن غذاهای شیرین در سحر این است که در طول روز قند بدن افت می کند. »
بیشتر بخوانید چگونه روزه بگیریم که به کرونا مبتلا نشویم؟
 

با مایعات گرم افطار کنید

او در ادامه گفت:« در وعده افطار مهم است مایعات گرم و مواد قندی مثل خرما برای برگشتن قند خون به حالت عادی و یک غذای ساده و سبک استفاده شود. درنهایت رعایت اصول تغذیه صحیح یعنی کاهش مصرف نمک و قند و چربی و مصرف سبزیجات و مایعات و آب به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا کمک می کند و برای حفظ عملکرد طبیعی دستگاه های بدن نقش مهمی دارد.»
بیشتر بخوانید روزه گرفتن در بارداری ممنوع است؟
به گزارش سلامت نیوز او در پاسخ به اینکه با توجه به قرنطینه بودن مردم و عدم تحرک کافی آیا بدن آمادگی این را دارد که بخصوص در شرایط شیوع کرونا روزه بگیرد، گفت:«دو بحث مطرح است یک دسته افرادی هستند که سالم هستند و دچار کرونا نشده اند این افراد می توانند با وجود شیوع کرونا روزه بگیرند به شرطی که اصول لازم در تغذیه را رعایت کنند و حتما وعده سحری را بخورند و آن را حذف نکنند و در سحر و افطار نکات تغذیه ای رعایت را رعایت کنند و بعد از افطار تا سحر مایعات به اندازه کافی مصرف کنند همچنین میوه و سبزیجات به اندازه مصرف کنند در این صورت هیچ مشکلی برای روزه گرفتن نیست اگر تغذیه در زمان روزه داری صحیح و اصولی باشد روزه گرفتن به تقویت بدن برای پیشگیری از بیماری کمک می کند. مهم است که دچار افراط و تفریط نشویم و تغذیه مان در افطاری صحیح باشد. در وعده سحر اگر سبزی و سالاد بخورید ویتامین های A و B و C که برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است را دریافت می کنید.اگر پروتئین بخورید، اسیدهای امینه مورد نیاز بدن تامین می شود.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 223 views بار دسته بندی :  چه خبر؟ تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.