کودک و خانواده  خوردن الکل از ویروس کرونا پیشگیری می‌کند؟ - گوم اسکول

الکل ویروس کرونا را از بین می برد ، اما فقط با ضدعفونی کردن دست و سطوح. خوردن الکل نه تنها به پیشگیری از این ویروس کمک نمی کند، حتی ممکن است باعث نابینایی و مرگ هم بشود.
دکتر شاهین شادنیا رییس بخش مسمومیت بیمارستان لقمان حکیم با تاکید بر این که مصرف هرگونه مواد الکلی به صورت خوراکی تاثیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ندارد گفت: «متاسفانه در روزهای اخیر مصرف الکل متانول برای پیشگیری از کرونا منجر به نابینایی و مرگ افراد شده است. بیمارانی که مراجعه می‌کنند دارای علائم چشمی شامل کاهش دید، تاری دید، نابینایی، کاهش سطح هوشیاری حتی در مواردی شاهد مرگ برخی مراجعان بوده‌ایم. در عمده مراجعان باور غلطی ایجاد شده که در واقع مصرف الکل می‌تواند نقش پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس داشته باشد.»
بیشتر بخوانید خمیر دندان ویروس کرونا را از بین می برد؟
 

رئیس بخش مسمومیت بیمارستان لقمان حکیم با تاکید بر این که مصرف هرگونه مواد الکلی به صورت خوراکی تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد به تسنیم گفت:« ویروس‌ها به ترکبیات الکلی حاوی ۷۰ درجه صرفا برروی سطوح و دست‌ها مقاومند و مصرف خوراکی الکل نه تنها تاثیری در پیشگیری از ویروس کرونا ندارد بلکه حتی می‌تواند منجر به مرگ شود. مصرف الکل خصوصا ترکیباتی که بر پایه متیلیک هستند در بدن ایجاد سمیت می‌کند که بسیار خطرناک و دارای عوارض است. با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا حتی ممکن است فردی برای درمان مسمومیت ناشی از الکل به مراکز درمانی مراجعه کند و در مسیر منزل تا بیمارستان و مراکز درمانی بیماری ویروسی دیگری نیز گریبانگیر شخص و یا خانواده فرد شود.» بیشتر بخوانید ویروس کرونا چند ساعت روی لباس ماندگاری دارد؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی :  چه خبر؟ تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.