-بر اساس راهنمای فاصلهگذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در آرایشگاهها در دوران کرونا، نحوه نوبتدهی به مشتریان باید به صورت تلفنی یا اینترنتی و به گونهای باشد که حداقل افراد در سالن انتظار آرایشگاهها حضور داشته باشند، بهطوریکه فاصله حداقل یک متر بین افراد رعایت شود.
-استفاده از شیلد و عینک حفاظتی، ماسک و روپوش برای آرایشگر ضروری است و در هنگام صحبت کردن با مشتری و یا همراهان مشتری باید فاصله حداقل یک متر رعایت شود.
-به گزارش ایسنا مقرر شده وسایل غیر ضروری در سالن انتظار مشتریان و سایر قسمتهایی که مشتریان در رفت و آمد هستند به حداقل برسد و شستوشوی سر و صورت مشتریان، با رعایت بهداشت و داشتن دستکش مناسب برای هر مشتری و شیلد صورت برای آرایشگر قبل و پس از آرایش و یا رنگ کردن مو انجام شود.
-در مورد مشتریان هم باید از پذیرش افرادی با علایم تب، سرفه، گلودرد و تنگی تنفسی خودداری شود؛ استفاده از ماسک ساده پشت گوشی نیز برای مشتریان الزامی است.
بیشتر بخوانید چگونه می توان از موها در برابر ویروس کرونا محافظت کرد؟
-بعد از هر اصلاح، تجهیزات باید ضدعفونی شود.
– آرایشگاهها موظفاند در قسمت مشخص آرایشگاه محلولهای ضدعفونی دست یا امکانات شستشوی دست با آب و صابون قرار دهند، بهطوری که شاغلین و مراجعه کنندگان به آن دسترسی داشته باشند.
-بعد از هر اصلاح/آرایش نیز سطوح و تجهیزات مورد نیاز در آرایشگاهها با آب و مواد شوینده و سپس استفاده از مواد گندزدای مناسب الکلی باید تمیز شود.
– دستگیره در ورودی آرایشگاه، کلید و پریزها و راه پله و سایر سطوحی که در معرض تماس مشترک است هم باید مرتب گندزدایی شوند.
-فضای عمومی آرایشگاهها باید دارای تهویه مناسب باشد، بهطوریکه هوای تازه همیشه جریان داشته باشد.
ارائه چه خدماتی در آرایشگاهها ممنوع است؟
بر اساس دستورالعمل بهداشتی ستاد ملی مدیریت کرونا انجام هر گونه تزریق برای امور آرایشی، میکروپیگمنتیشن (به دلیل مدت زمان طولانی با فاصله بسیار کم)، خدمات اپیلاسیون، خدمات مانیکور و پدیکور و کاشت ناخن و مژه نیز نباید در آرایشگاهها انجام شود.