کودک و خانواده  چرا نوشیدنی گرم بدن را در مقابل کرونا ایمن نمی کند؟ - گوم اسکول

آیا نوشیدنی های گرم می توانند به عنوان یک سپر قوی از بدن در مقابل کرونا محافظت کنند؟ نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف نوشیدنی‌های گرم به منظور مقابله با ویروس کرونا گفت:« تاکنون هیچ یافته یا مطالعه علمی به منظور مصرف نوشیدنی‌های گرم برای مقابله با ویروس کرونا یافت نشده است. با ویروس کرونا نمی‌توان مقابله کرد، اما می‌توان سیستم ایمنی بدن را با مصرف مایعات گرم و سرد تقویت کرد.»
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه توضیح داد:« یک فرضیه وجود دارد که اگرویروس از طریق دست یا مواد غذایی وارد سیستم گوارش شود و در حلق و نواحی گلو تجمع پیدا کند، می‌توان با نوشیدن مایعات گرم ویروس را به سمت معده هدایت کرد و به این ترتیب اسید معده به علت قوی بودن ویروس کرونا را از بین خواهد برد، اما نمی‌توان آن را استنباط کرد. ویروس کرونا از طریق حلق می‌تواند وارد سیستم تنفسی شود و به همین علت برای افراد مشکل ساز خواهد شد، ولی در صورتی که وارد گوارش شود از طریق اسید معده از بین خواهد رفت. برای افزایش سیستم ایمنی بدن نوشیدن تمامی مایعات تاثیرگذار خواهند بود و از همین طریق اکسیژن به تمام سلول‌های بدن می‌رسد و عملکرد سلول‌ها را بهتر می‌کند.»
بیشتر بخوانید بهترین روش پخت مواد غذایی برای مقابله با کرونا
 

لطفا آب بنوشید

جوزدانی در ادامه به بهار گفت:« نوشیدن آب و مایعات در از بین بردن سموم و مواد زائد که از طریق راه‌های مختلف مانند مصرف مواد غذایی وارد بدن می‌شوند هم نقش تعیین کننده‌ای دارند و آن‌ها را از بین خواهند برد. یکی از مناسب‌ترین زمان‌ها برای نوشیدن آب، بلند شدن بعد از زمان خواب است. متاسفانه یک عادت بسیار غلط وجود دارد و این است که افراد نباید لیمو و عسل را با آب جوش ترکیب کنند؛ چرا که این کار باعث می‌شود تا ویتامین C لیمو از بین رود و همچنین عسل به یک ماده سمی تبدیل شود، اما اگر آب گرم یا ولرم باشد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.»
این متخصص تغذیه در پایان گفت:« به منظور هیدراته نگه داشتن بدن، نوشیدن قهوه و چای پررنگ باید از لیست مواد غذایی کم شود و در کنار آن‌ها حتما آب فراوان مصرف شود تا سیستم ایمنی بدن قوی بماند و عملکرد خود را از دست ندهد. از آن جایی که طی چند روز اخیر هوا سرد شده است مصرف نوشیدنی‌های گرم مانند چای کمرنگ و آب ولرم بدن را در مقابل انواع ویروس‌ها به خصوص آنفلوآنزا حفظ خواهد کرد و با این روش می‌توان سیستم ایمنی را تقویت کرد.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 218 views بار دسته بندی :  چه خبر؟ تاريخ : 18 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.