کودک و خانواده  چند روش مهم برای پاک کردن لباس از ویروس کرونا - گوم اسکول
همانطور که می دانید یکی از راه‌های ورود ویروس کرونا به داخل خانه، از طریق لباسهایی است که روزانه می پوشیم. به همین دلیل باید پس از ورود به خانه خیلی سریع لباسها را پاکسازی و ضدعفونی کنیم تا از ورود ویروس به داخل خانه جلوگیری شود. برای پاکسازی لباس‌ها باید به نکات زیر توجه کنید:

زیپ و دکمه را ضدعفونی کنید

زیپ، دکمه یا بخش‌های دیگر لباس ممکن است از پلاستیک و استیل ضد زنگ ساخته شده باشند، به همین دلیل این احتمال وجود دارد که ویروس را با خود به داخل خانه ببرند؛ پس تا زمانی که از پاکسازی کامل آن مطمئن نشده اید، از در دسترس گذاشتن لباستان خودداری کنید و آن را در گوشه ایی دور از دسترس بگذارید.

لباسها را با دمای بالای ۶۰ درجه بشویید

ویروس ۸ تا ۱۲ ساعت روی سطوح پارچه ایی زنده می‌ماند و ماندگاری طولانی مدت ندارد. اگر از خانه خارج شده اید، شست و شوی لباس‌ها پس از بازگشت به خانه در ماشین لباسشویی توصیه می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران دمای بالای ۶۰ درجه باعث از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود؛ بنابراین شست و شوی لباس در ماشین لباس شویی با دمای بالای ۶۰ درجه، لباس را به طور کامل پاکسازی می‌کند.
 

سبد لباسها را بشویید

سبد نگهداری لباس‌ها پس از تماس با لباس‌های فرد بیمار باید شسته و ضدعفونی شود. علاوه بر سبد لباس ها، هر وسیله ایی که در خانه با فرد مبتلا یا مشکوک به کرونا در تماس است، باید ضدعفونی شوند تا باعث ابتلای دیگر اعضای خانواده نشود. هنگام حمل لباس‌های فرد مبتلا به ویروس کرونا، حتما باید از دستکش یک بار مصرف استفاده کرده و پس از انجام کار، دستکش دور انداخته شود و دست‌ها با آب و صابون شسته شوند.
بیشتر بخوانید آیا کفشها عامل انتقال کرونا هستند؟

لباسها را تکان ندهید

از تکان دادن لباس‌های آلوده پرهیز کنید؛ چون ممکن است ویروس را در هوا پراکنده کنید. ویروس روی سطوح مختلف خانه می‌نشیند و تماس دست افراد خانه با این سطوح، منجر به ابتلای آن‌ها می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 220 views بار دسته بندی :  چه خبر؟ تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.