کودک و خانواده  کمبود ویتامین دی در بدن باعث ابتلا به کرونا می‌شود؟ - گوم اسکول

محققان معتقدند افرادی که سطح ویتامین دی بدن‌شان پایین است بیشتر احتمال دارد به ویروس کرونا مبتلا شوند و از عفونت ناشی از بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست بدهند.
در واقع کشورهایی که سطح ویتامین دی در بین جمعیت آنها پایین بود، بیشترین آمار مرگ و ابتلا به کووید-۱۹ را داشتند.این تحقیق هنوز از سوی دانشمندان دیگری بررسی نشده و هنوز نمی‌تواند ثابت کند ویتامین دی دلیل این ارتباط است.
به گزارش ایرنا با این حال دانشمندانی از بنیاد بیمارستانی ملکه الیزابت و دانشگاه ایست آنجلیای انگلیس در این تحقیق نوشتند: ما بر این باوریم که می توان توصیه کرد مکمل‌های دارای ویتامین دی می تواند از ابتلای افراد علیه عفونت «سارس-کوو۲» حفاظت کند.
این پژوهشها نتایج تحقیقات دیگری را تایید کرد که نشان داد ویتامین دی ممکن است احتمال بهبودی افراد را بعد از ابتلا به ویروس کرونا افزایش دهد.ویتامین دی می تواند از طریق مواد خوراکی مانند ماهی و قارچ یا در اثر قرار گرفتن در معرض نورخورشید در بدن تامین شود.
بیشتر بخوانید هر آنچه که حتما باید درباره ویتامین دی بدانید

محققان در گزارش اولیه خود نتیجه گرفتند افراد آسیب پذیرتر در مقابل کووید-۱۹ دچار فقر بیشتر ویتامین دی هستند. با وجود این نتایج جدید، نباید فراموش کرد که استفاده بیش ازحد و خودسرانه ویتامین دی به‌ویژه اگر همراه با مصرف زیاد کلسیم باشد به مسمومیت منجر می‌شود. مسمومیت با ویتامین دی بیشتر در کسانی دیده می‌شود که مقدار بیش از حد این ویتامین را از طریق مکمل دریافت می‌کنند. استفاده از قرص و آمپول ویتامین دی به‌طور پیوسته باعث مشکلاتی مانند رسوب کلسیم در بافت‌های نرم مانند کلیه‌ها، ریه‌ها، قلب و گوش می‌شود. در ریه‌ها و قلب به عوارض ریوی و قلبی و در گوش به اختلالات کری منجر می‌شود.
بیشتر بخوانید علائم هشدار دهنده فقر انواع ویتامین ها
همچنین عوارضی مانند سردرد، تهوع، استفراغ، ضعف، تشنگی زیاد، افزایش حجم ادرار، یبوست، تأخیر در رشد در طفل‌های شیرخوار، مشکلات گوارشی و شکنندگی استخوان نیز از دیگر عوارض مصرف بیش از اندازه ویتامین دی است. به همین دلیل بهتر است ویتامین دی بدن را از مواد خوراکی که به وفور به غیر از غلات در شیر، تخم مرغ و ماهی دیده می شود، تامین کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 217 views بار دسته بندی :  چه خبر؟ تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.