کودک و خانواده  یک پرستار کودک خوب در منزل چه مسئولیت ها و وظایفی بر عهده دارد؟ - گوم اسکول

پرستار کودک به شخصی گفته می شودکه به نگهداری و مراقب از کودکان میپردازد و می تواند به مادرانی که دارای چند کودک هستند کمک های زیادی در رشد و پرورش آنها بکند مادران از طریق استخدام یک پرستار کودک میتوانند زمان بیشتری را به خود رسیدگی کنند و با خیال راحت میتوانند به سایر کارهای شخصی و امورات منزل برسند.

واگذاری کودک به پرستار توسط والدین:

 

وقتی والدین، کودک عزیز خود را به دست پرستار می سپارند یقینا نگرانی ها و استرس هایی در وجود آنها موج میزند و این کاملا طبیعی می باشد زیرا هیچ کس نمیتواند جایگاه پدر مادر را برای کودک بگیرد و مانند آنها مراقب کودکشان باشد اما در گاهی موارد اگر پرستار کودک از هر نظر مورد تایید والدین باشند چه از نظر اخلاقی و چه از نظر انسانیت و کا رآمدی والدین می توانند تربیت کامل کودک خود را به او بسپارند و به او بگویند بدون نیازبه اجازه میتواند کودک را با روش های خود تربیت نماید و آموزش های لازم را به او بدهد.

 

وظایف یک پرستار کودک در منزل:

 

از مهم ترین و متداول ترین وظایف یک پرستار کودک که برای مراقبت و سرگرم کردن آنها صورت میگیرد را میتوانیم در سه موضوع طبقه بندی کنیم:

۱)یک پرستار موظف است در زمانی که والدین حضور ندارند از کودکان مراقبت کند.

۲)یک پرستار باید برای سرگرمی و تفریح کودکان باید با آنها بازی کند و خلاقیت داشته باشد.

۳)آموزش به کودکان در مورد مسائل بهداشتی آنها

یک پرستار خوب در منزل چه مسئولیت و وظایفی بر عهده دارد؟

 

یک پرستار خوب در منزل  یک سری مسئولیت ها و وظایف عمومی بر عهده دارد که میتوانیم آنها را به صورت زیر برای شما عزیزان شرح دهیم:

۱)یک پرستار کودک خوب در منزل وظیفه دارد برنامه غذایی کودک را در وقت های معینی به او بدهد

۲)پرستار مسئولیت حمام کردن و پوشیدن لباس به کودک را دارد.

۳)کودکان نیازمند یک خواب کوتاه در نیمروز هستند بنابراین از وظایف یک پرستار کودک خوب در منزل ین است که کودک را در ساعت مشخصی بخواباند

مسئولیت تربیت کردن کودکان توسط پرستار در منزل:

 

-یک پرستار خوب در منزل باید یک سری از رفتار های اجتماعی را به کودک آموزش دهد این رفتار میتواند شامل این مورد باشد که زمانی که یک کودک کار درستی را انجام میدهد باید پرستار این کار مثبت او را تشویق کند.

-یک پرستار خوب در منزل مسئولیت این را برعهده دازد که به پرورش ذهن کودک بپردازد و این از طریق انجام بازی ها و کتاب های آموزشی صورت پذیر است که باعث می شود سطح تفکر کودک ارتقا پیدا کند.

-پرستار می باید اتاق کودک را بسیار منظم و مرتب نگه دارد زیرا اتاقی که کودک در آن قرار میگیرد روی ذهن و فکر کودک تاثیر مثبت دارد و میتواند برای او آرامش داشته باشد

-پرستار کودک در منزل موظف است تمامی مسائل کودک  از جمله آموزش ها.نوع تفریحات و حتی بی نظمی های یک کودک را در اختیار والدین کودک بگذارد

-یک پرستار باید اگر یک سری از از اختلالات رفتاری را در وجود کودک می بیند با پزشک مشورت کند و خود سرانه اقدام به درمان او نکند.

خصوصیات یک پرستار خوب در منزل چیست؟

 

۱)پرستار می باید نیاز های کودک را تامین کند و به آنها توجه نشان دهد.

۲) سرحال و پر انرژی باشد.

۳)احساس مسئولیت بکند و خلاق باشد.

۴)توانایی این را داشته باشد که چندین کار را با هم انجام دهد.

 

عطوفت و مهربانی یک پرستار کودک در منزل:

 

یک پرستار خوب در منزل باید مهربان باشد و زمانی که کودک از چیزی عصبی است به خوبی به حرف او گوش دهد و اشتباهاتی را که مرتکب شده است را درک کند زیرا آنها کودک هستند و در مرحله پرورش و رشد قرار دارند و با آنها طوری رفتار کند که کودک بتواند راز هاو حرف های چنهانی را با پرستار خود در میان بگذارد.

منعطف بودن یک پرستار:

 

یک پرستار خوب در منزل این وظیفه را دارد که انعطاف پذیر باشد  و با این رفتارش به والدین ثابت کند که میتواند قابل اطمینان باشد اگر کمی زودتر یا دیرتر والدین از او بخواهند در نزد کودک حضور پیدا کند ناراحت نشود و انعطاف پذیر باشد.

هوشیاری بودن یک پرستار:

 

از دیگر وظایف و مسئولیت هایی که یک پرستار خوب کودک در منزل میتواند داشته باشد هوشیاری او می باشد او موظف است تمامی حواس خود را به کودکی که از او مراقبت میکند بدهد زیرا یک لحظه غفلت از کودک میتواند خطرات زیان باری را برای او به وجود بیاورد.

یک پرستار نباید روی ناراحتی والدین چشم های خود را ببندد:

 

ممکن است زمانی که یک پرستار مشغول تربیت یا آموزش و مراقبت از کودک می باشد یک رفتاری از او سر بزند که باعث نگرانی و ناراحتی والدین بشود یک پرستار موظف است نسبت به ناراحتی والدین بی اعتنا نباشد و به آنها بگوید که دیگر این اشتباه او تکرار نمیشود و از این طریق حس اعتماد به والدین را نسبت به خود بیشتر کند.

ایمن بودن کودک:

 

از مهم ترین مسئولیت های یک پرستار کودک خوب ایمنی کودک است پرستار موظف است از خطراتی که ممکن است برای کودک پیش بیاید از کودک محافظت کند و زمانی که یک فرد نا آشنا با کودک ارتباط میگیرد مراقب باشد آسیبی به او نرساند.

یک پرستار باید برای موقعیت های ضروری و اضطراری آماده باشد:

 

یکی از اساسی ترین و مسئولیت هایی که یک پرستار خوب کودک میتواند داشته باشد این است که در شرایط خاص و بحرانی حضور داشته باشد و یک سری از کمک های اولیه را بلد باشد که در همچین مواقعی آن را انجام دهد.

آموزش خواندن و نوشتن:

 

پرستاران کودک در منزل باید در بعضی اوقات در خواندن و نوشتن کودکان به آنها کمک کنند و آموزش های لازم را به آنها یاد بدهند.

 غصه گویی قبل از خواب کودکان:

 

یک پرستار کودک خوب در منزل میتواند برای راحت تر خوابیدن کودک قبل از خواب برای او داستان و غصه تعریف کند و روشنایی اتاق او را کم کند.

مرکز مراقبت نگهداری آتیه پرستاران سلامت :

 

موسسه آتیه پرستاران سلامت یک موسسه خدمات پرستاری در منزل می باشد . این موسسه خدماتی همچون مراقبت از کودکان در منزل ، مراقبت از سالمندان در منزل و مراقبت از بیماران در منزل را ارائه می دهد . نیروهای اعزامی خدمات خود را به صورت شبانه روزی و روزانه ارائه می دهند . برای اطلاع بیشتر می توانید روی لینک https://parastaremanzel.com/  کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی :  چه خبر؟ تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.