کودک و خانواده  ۵ دستور پخت خوشمزه با هویج - گوم اسکول

پنکیک هویج با ماست

پنکیک های هویج با ماست سرشار از پروتئین هستند و یک منبع خوبی برای سبزیجات و میوه جات هستند. شما میتوانید این پنکیک ها را برای صبحانه آماده کنید. این پنکیک ها بسیار ساده درست میشوند و طعم شان به کیک هویج شبیه است.

این پنکیک ها برای افرادی که صبح ها صبحانه سبزیجات مصرف میکنند بسیار مناسب است و تقریبا با خوردنش یاد کیک هویج می افتید. البته که یک بافت عالی و نرم و لطیف دارد. شما میتوانید برای درست کردن این پنکیک های خوشمزه هویج های خرد شده را در آب خیلی داخ ریخته و خیسشان کنید تا مطمئن شوید که کاملا نرم شده اند.

زمان آماده سازی : ۱۰ دقیقه

زمان پخت: ۱۵ دقیقه

زمان کلی، ۲۵ دقیقه

نوع غذا: صبحانه

 

موادلازم:

آرد گندم سیاه یا گندم کامل

سیب

ماست ساده

تخم مرغ

کره

عصاره وانیل خالص

پودر خمیرمایه

دارچین

 

طرز تهیه:

ابتدا هویج را بپزید و آن را رنده کنید. سپس آن را داخل ظرفی ریخته و کنار بگذارید. ماست، کره، تخم مرغ را اضافه کرده و بهم بزنید. سپس دارچین، پودر خمیر مایه، سیب، عصاره وانیل و آرد گندم را به مواد اضافه کرده و کاملا باهم مخلوط کنید. پس از آن قابلمه ای را چرب کنید و خمیر را داخلش بگذارید. تا خمیر کاملا پخته شود.

نکته: مطمئن شوید که خمیر را به صورت نازک در قابلمه پهن کرده اید و مطمئن شوید که کامل پخته شده است. بهتر است از تابه نچسب استفاده کنید.

 

شیرینی با جو دوسر و هویج و سیب

این نوع دسر ها به صورت کاسه ای هستند و میتوانید  به کمک فرزندانتان آن ها را درست کنید. این نوع کلوچه دارای یک نوع خمیر می باشند و داخلشان سیب رنده شده، جوسور، بلغور جو و کشمش است. این شیرینی دارای طعم لذیذ و متفاوت می باشد. این شیرینی ها را به راحتی میتوانید به کمک فرزندتان درست کنید زیرا نیازی به ابزار برقی ندارد و با دست هم میتوان آن را درست کرد. برای درست کردن این شیرینی ها میتوانید از عسل هم استفاده کنید. همچنین استفاده از عسل باعث چسبندگی خمیر میشود و به راحتی میتوان خمیر را به شکل کلوچه در آورد.

زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

زمان پخت: ۱۸ دقیقه

زمان کلی: ۲۸ دقیقه

نوع غذا: دسر

 

مواد لازم:

۱ فنجان جو دو سر سریع (یا جو دو سر نورد چرخ شده در مخلوط کن یا غذاساز)

۱ فنجان آرد گندم کامل یا گلوتن

۱ قاشق چای خوری بیکینگ پودر

۱ قاشق چایخوری دارچین

۱ فنجان هویج رنده شده (حدود ۱ بزرگ)

۱/۲ فنجان سیب رنده شده (حدود ۱ متوسط)

۱ فنجان کشمش

۱/۲ فنجان دانه آفتابگردان ، گردوی خرد شده ، یا اسپند خرد شده (اختیاری)

۱/۲ فنجان روغن نارگیل ، ذوب شده

۱/۳ فنجان شربت عسل یا شربت افرا

 

طرز تهیه:

فر را با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید و داخل سینی یک کاغذ روغنی قرار دهید. تمام مواد را داخل کاسه ای بزرگ ریخته و با همدیگر کاملا مخلوط  کنید تا مواد یکدست مخلوط شوند. سپس به کمک دستتان خمیر را ورز دهید و آن را به شکل گلوله ای در بیاورد و با کمک وردنه آن را پهن کنید. آن ها را داخل سینی فر قرار دهید و به مدت ۱۸ الی ۲۰ دقیقه بگذارید پخته شوند. زمانی که شیرینی ها طلایی شد آن ها را از فر در بیاورید و بگذارید خنک شوند و سرو کنید. بهتر است این شیرینی ها را در روز بپزید. اگر هم اضافه آمد آن ها را داخل ظرفی گذاشته و به مدت ۳ تا ۵ روز در یخچال بگذارید.

 

سوپ هویج سرخ شده

طرز تهیه این سوپ بسیار ساده است و با مواد اولیه ای که در منزل دارید میتوانید آن را درست کنید. در آخر هم این سوپ بدون داشتن خامه و شیر به شکل خامه ای مانند است و فرزندتان عاشقش میشود و با خوردنش لذت میبرد و کاملا هم ساده و راحت است.

 

زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

زمان پخت و پز:  ۲۵ دقیقه

زمان کلی: ۳۵ دقیقه

نوع غذا: سوپ

 

مواد لازم:

هویج

پیاز

لوبیا سفید

آب مرغ یا سبزیجات

نمک و ادویه های اختیاری

 

طرز تهیه:

تمام مواد را خرد کنید و توی تابه ای ریخته و مقداری آن ها را تفت دهید. مواد را با لوبیا و آب مرغ مخلوط کنید و نمک و ادویه ها را اضافه کنید و بگذارید تا گرم شوند. بعد از ان مواد را داخل ظرف مورد نظر ریخته و با هر چیزی که دوست دارید تزیین اش کنید و گرم سرو کنید.

 

کیک هویج و جودوسر

میتوانید با استفاده از بلغور جو کیک هویج را درست کرده و از خوردنش لذت ببرید. این کیک را میتوانید به عنوان یک عصرانه کنار دوستانتان سرو کنید و برای کسانی که فقط سبزیحات میخورند بسیار مناسب است. این کیک را میتوان صبح ها کنار سبزیجات میل کنید و از خوردنش لذت ببرید .

 

زمان آماده سازی: ۵ دقیقه

زمان پخت و پز: ۸ دقیقه

زمان کل: ۱۳ دقیقه

نوع غذا: صبحانه

 

مواد لازم:

جو دوسر

هویج

سیب

دارچین

عصاره وانیل خالص

شیر ، عسل ، شربت افرا ، کشمش ، اختیاری

 

طرز تهیه:

ابتدا هویج و سیب را رنده کنید و داخل آبجوش ریخته و بگذارید به جوش بیاید. سپس جو دوسر را اصافه کنید در حین پخت یک یا دو بار هم بزنید تا مطمئن شوید جو دوسر به هم دیگر نچسبد. به مخلوط میتوانید هر موادی را که دوست دارید اضافه کنید . دارچین، عشاره وانیل، شیر، عسل و شربت را اضافه کرده و هم بزنید و داخل ظرف مورد نظر ریخته و گذاشته تا سرد شود و سپس سرو کنید. برای تزیین هم میتوانید از کشمش استفاده کنید.

اگر مواد اضافه ماند میتوانید به مدت ۵ روز داخل یخچال بگذارید  و دوباره استفاده کنید.

 

مافین هویج:

این نوع کلوچه ها برای صبحانه و میان وعده کودکان بسیار مفید هستند و میتوانید بعد از پخت داخل فریزر آن ها را قرار دهید تا مدت بیشتری بمانند و برای میان وعده ها بسیار مناسب است.

زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

زمان پخت و پز: ۱۴ دقیقه

زمان کل: ۲۴ دقیقه

 

مواد لازم:

هویج رنده شده

کدو سبز رنده شده

تخم مرغ

موز بسیار رسیده (حدود ۱ موز بزرگ)

کره ذوب شده و کمی خنک شده

شربت افرا (یا عسل)

آرد گندم کامل

کشمش یا چیپس شکلات

دارچین

جوش شیرین

 

طرز تهیه:

هویج و کدو سبز را رنده کنید. موز را له کنید و مواد را داخل قالب های مافین ریخته و بگذارید کامل پخته شوند. بعد از اینکه پختند و خنک شدند آن ها را سرو کنید. میتوانید برای تزیین از کشمش و چیپس شکلات هم استفاده کنید.

آیا بدون تخم مرغ هم میتوان این مافین ها را تهیه کرد؟

بله،اگر که به تخم مرغ حساسیت داشتید میتوانید با اضافه کردن شیر و جوش شیرین به جای تخم مرغ این مافین را  درست کنید

منبع: yummytoddlerfood.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 234 views بار دسته بندی :  سلامت و تغذیه تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.